Varumärkeskampanj för WSP

Med glimten i ögat kommenterar WSP framtidens stora samhällsförändringar och berättar hur dom tar ansvar för att skapa ett bättre samhälle.

Kampanjen ska väcka uppmärksamhet och ta för sig. För att sticka ut visas roliga, fascinerande och skruvade sätt som framtiden (sannolikt inte) kommer att se ut. Budskapet är att hur det än blir, så ser WSP till att det blir bra och vet hur man tar ansvar.

Min del i kampanjen var att utföra samtlig produktion av alla format i alla kanaler. Därtill även internkommunikation och löpande produktion. Kampanjen är gjord i samarbete med JMWGolin.

1,7 miljoner svenskar pendlar till jobbet varje dag. Nästan lika många tycker att det är det tråkigaste som finns. Vad är lösningen? Självkörande bilar, hyperloop eller kanske lite roligare lokaltrafik?

Vi blir fler och fler i våra städer. Hur ska alla få plats? Ska vi bygga på höjden, djupet eller kanske skapa en enda stor stad av alltihop?

Vi tillbringar timmar på sociala medier och vi bor i våra telefoner. Ändå känner sig fler och fler ensamma i vårt samhälle. Går det att utveckla städer så det blir enklare och tryggare att vara tillsammans på riktigt?